joi, 5 martie 2009

benjamin button? poate cartea

rareori intru prin salile de cinema: pur si simplu filmele nu reusesc sa ma prinda. cuvintele o iau intotdeauna inaintea imaginilor iar mintea mea face cu greu abstractie de taieturile de la montaj.

azi insa am vazut benjamin button.

nu i as zice un film prost - oricum nu m ar lua in seama nimeni cine sunt eu sa mi dau cu parerea n am cultura cinematografica n am criterii n am nici macar vocabular- dar nici in lista mea de favorite nu l as nota.

am ramas cu gustul amar al unei opere ratate.

pacat de o idee atat de incarcata de sens cum e ideea de a te naste batran si a intineri...pana la limita.
as fi vrut o "incarnata" altfel. nu stiu cum. mai convingator. mai putin conventional. mai fin. mai subtil. mai fara rest.

"i was born under unusual circumstances" a fost doar o acadea de tinut copiii sa nu dea din picioare in timpul proiectiei - proiectie care fie vorba intre noi mi s a parut destul de lunga.
cat despre final ... cu totul altfel as fi vrut exploatata incarcatura unei scene care sa mi arate limita pana la care timpul poate sa mearga inapoi.

am vazut - sa nu zic o peltea - un sirop asezonat prost cu picanterii si sustinut de o conventie gretoasa (jurnalul kestii trestii).

culmea e ca filmul ar fi primit un academy award pentru efecte vizuale. pai daca asta e tot ce se poate obtine azi ca efecte vizuale pe o asemenea idee... ma rog eu ma retrag mi e deja somn.
si nu admit obiectii gen constrangerile de scenariu etc.

daca un continut (ideea pentru care m am deplasat din cartierul meu - unde da tot cu kirie stau - pana pe magheru) iti lasa impresia ca putea fi exprimat mai bine intr o alta forma atunci esti in fata unei expresii nereusite. a unui rateu. atunci unitatea intre continut si forma se duce dracului.
sau - revenind la filmul nostru - nu mai e arta e melodrama e concentrat de telenovela e ce vreti.

the curious case of benjamin button? poate cartea...

filmul imi baga pe gat o poveste banala din care doar scena iesirii din viata a lui b.b. e mai de doamne ajuta. daca o privesti printr o anume grila si pe aia...

sorry guys.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu